خبري از تغيير زمان امتحانات نهايي نيستش !

درد و دل يك داوطلب كنكوري . . .

خبري از تغيير زمان امتحانات نهايي نيستش !

۳۱ بازديد

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش پيشنهاد اين معاونت را عقب آمدن زمان امتحان دانست و گفت پيشنهاد اين است كه به‌جاي اينكه امتحانات از اول خردادماه شروع شود به ميانه ارديبهشت‌ماه منتقل شود.

به گزارش مركز ارتباطات آموزش‌وپرورش، عبدالرسول عمادي در خصوص گلايه‌هاي دانش‌آموزان پايه دوازدهم در مورد كنكور اظهار كرد: اكنون در آزمون سراسري سابقه تحصيلي صرفاً منحصر به پايه دوازدهم شده است و در پايه‌هاي يازدهم و دهم سابقه تحصيلي توليد نمي‌كنيم.

او ادامه داد: در نظام آموزشي قبلي عمده سابقه تحصيلي متمركز بر پايه سوم متوسطه بود و چهار درس پيش‌دانشگاهي تأثير ۵ درصدي داشت به‌عبارت‌ديگر ۲۵درصد سوابق تحصيلي در پايه سوم متوسطه و ۵ درصد در پيش‌دانشگاهي بود.

عمادي خاطرنشان كرد: در نظام قبل فرصت يك‌ساله‌اي داشتيم تا سابقه تحصيلي را توليد كنيم يعني يك سال قبل از شركت داوطلبان در كنكور سابقه تحصيلي پايه سوم متوسطه آماده مي‌شد و به سازمان سنجش آموزش كشور ارسال مي‌كرديم و در نظام جديد اين فرصت گرفته‌شده است.

او با بيان اينكه اكنون دانش‌آموزان بايد در امتحانات نهايي دوازدهم در خرداد 98 شركت كنند و بلافاصله بايد سابقه تحصيلي آن‌ها به سازمان سنجش ارسال شود، گفت: فرصت براي ارسال سوابق تحصيلي به سازمان سنجش آموزش كشور كفايت نمي‌كند و نكته دوم؛ فاصله ميان آزمون سراسري و روز پاياني امتحان نهايي كوتاه است و اين باعث وارد شدن استرس به دانش‌آموزان مي‌شود.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش تصريح كرد: پيشنهاد ما عقب آمدن زمان امتحان است و به‌جاي اينكه امتحانات از اول خردادماه شروع شود به ميانه ارديبهشت‌ماه منتقل شود لذا به مصوبه شوراي عالي آموزش‌وپرورش نياز دارد كه اين پيشنهاد را به وزير آموزش‌وپرورش ارائه كرديم و ايشان هم طبيعتاً در دستور كار شوراي عالي آموزش‌وپرورش قرار مي‌دهند.

او اضافه كرد: براي امسال اتفاق خاصي در مورد برنامه امتحان نهايي نخواهد افتاد و برنامه امتحان نهايي نيز مانند سال‌هاي گذشته تهيه و ارسال‌شده است؛ امتحان نهايي امسال از ۳۱ارديبهشت‌ماه آغاز مي‌شود.

عمادي در خصوص گلايه دانش‌آموزان درباره درس‌هاي پايه دوازدهم و سنگيني آن گفت: ۳۵ ساعت زمان مصوب پايه دوازدهم است و شوراي عالي آموزش مي‌شود مصوبه جديدي ندارد.

منبع : خبرگزاري پانا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.